🔥 چهارشنبه سوزی یا چهارشنبه سوری !!

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. اخبار
  4. chevron_right
  5. 🔥 چهارشنبه سوزی یا چهارشنبه سوری !!

🔥 چهارشنبه سوزی یا چهارشنبه سوری !!

انتخاب با شماست …

🚒 چند توصیه برای چهارشنبه سوری ایمن :

⭕️ چگونه “چهارشنبه سوری ایمن” داشته باشیم؟

🔥 ۱- والدین عزیز و بزرگترهای مهربان؛ لطفا کودکان ، نوجوانان و جوان ها را تنها نگذارید ، کنار آنها و مراقب آنها باشید . چون هیجان ، شور و شوق ، کم توجهی به ایمنی و ریسک و خطر کردن ، اقتضای سن و ویژگی آنهاست.

🔥 ۲- از روشن کردن آتش در داخل پارکینگِ مُسقف ، نزدیک اتومبیلها ، زیر سیم های برق و کنار کیوسک های برق فشار قوی اکیداً خودداری کنید.

🔥 ۳- قبل از روشن کردن آتش ، به یاد داشته باشید حتماً یک خاموش کننده ی استاندارد (کپسول آتش نشانی شارژ شده و دارای تاریخ اعتبار) و شیلنگ متصل به شیر آب ، آماده داشته باشید تا در صورت سِرایت آتش و یا از کنترل خارج شدن آن ، بلافاصله اقدام به خاموش کردن آتش بوسیله آب کنید.
👈 همچنین برای جلوگیری از آسیب به آسفالت مقداری خاک بر روی آسفالت بریزید و بعد اقدام به ایجاد آتش کنید.

🔥 ۴- از پریدن از روی آتش با چادر ، مانتوی بلند ، شال بلند و یا لباس گشاد جداً اجتناب نمایید.

🔥 ۵- از به پرواز در آوردن بالن های آرزو جداً خودداری کنید . درصد بسیاری از حریق های منازل و فضای سبز در این شب مربوط به سقوط این بالن هاست.

🔥 ۶- اگر گوشه ی لباستان آتش گرفت به هیچ وجه نَدوید زیرا این کار باعث رسیدن اکسیژن بیشتر به آتش شده و آن را شعله ورتر می سازد ، به جای این کار ، بر روی زمین خوابیده و آهسته روی زمین بغلتید ، با پتو ، پالتو یا … روی آتش لباس را بپوشانید تا با جلوگیری از رسیدن اکسیژن ، آتش خفه و خاموش گردد.
✅ شیلنگ آب برای این زمان مفید است.

🔥 ۷- از انداختن شیشه ، آمپول ، قوطی ، اسپری و… در آتش اکیداً خودداری کنید ، زیرا با انفجار آنها ترکش هایی تولید میشود که درصورت اصابت به چشم ، صورت و … صدمات غیر قابل جبرانی بوجود خواهد آورد.

🔥 ۸- از گذاشتن رنگ ، تینر ، فرچه های آغشته به رنگ و تینر، الکل ، بنزین و هرگونه مواد سریع الاشتعالی در بالکن و پشت بام جداً خودداری کنید زیرا امکان دارد یک “بالن آرزو” به هنگام خاموش شدن بر روی آنها افتاده و حرارت باقی مانده بالن موجب اشتغال این مواد و در نتیجه بروز یک آتش سوزی ناخواسته شود.

🔥 ۹- سالمندان ، بیماران قلبی ، مادران باردار ، نوزادان و … در مقابل آلودگی صوتی و صداهای بلند و ناهنجارِ ترقه های خطرناک و پرصدا ، بسیار آسیب پذیرند. آنها را عزیزان خودمان بدانیم و به آرامش و سلامت آنها هم فکر کنیم؛ از آلودگی صوتی شدید پرهیز کنیم تا موجب تشدید بیماری ، سکته و … یا خدای نکرده عامل مرگ کسی نشویم.

🔻 روابـط عـمومی شـهرداری و شـورای اسـلامی شـهر بویین میاندشــت 🔺

فهرست