اماکن تفریحی شهر

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. اماکن تفریحی شهر

از اماکن تفریحی شهرستان بویین میاندشت می توان به سد و سرچشمه افوس، تفرجگاه نوغان، بیشه زار پیلستون، تفرجگاه آغچه، آبشار نوغان، تفرجگاه دره حوض، دشت لاله های واژگون ماهورستان، پارک جنگلی محله بویین، پارک جنگلی محله میاندشت، سد و سر چشمه آغچه…..

پیست اسکی افوس: این پیست اسکی که در کنار سرچشمه افوس قرار دارد در سال ١٣٩٣ افتتاح گردید و در فصل زمستان پذیرای میهمانان و ورزشکاران می باشد

سرچشمه و سد افوس: شهر افوس در شهرستان بویین میادنشت واقع شده و فاصله ی آن با مرکز شهرستان ۹ کیلومتر می باشد.

سرچشمه وسد آغچه: آغچه نیز از نقاط بسیار زیبا و جاذبه های گردشگری منطقه با پتانسیل بسیار بالاست و فاصله آن با مرکز شهرستان ۱۳ کیلومتر می باشد.

روستای ارمنی نشین زرنه و تفرجگاه پیلیستون: زرنه روستایی با آداب و رسوم خاص و از تفرجگاه های بسیار بکر در منطقه است، فاصله آن تا مرکز شهرستان ۸/۸ کیلومتر است.

رودخانه و تفرجگاه دره حوض: این رودخانه از سمت شرق به غرب روستای دره حوض در جریان است. این منطقه به واسطه وجود درختان و بوته گلهای وحشی و چمنزار های زیبا، محیطی بسیار مفرح برای پذیرایی از مسافران فراهم آورده است، فاصله آن  ازمرکز شهرستان ۲۸ کیلومتر.

آبشار نوغان و تفرجگاه نوغان: بر روی رودخانه قم رود (انار بار) پل تاریخی وجود دارد که به پل نوغان معروف است. در امتداد این رود خانه به سمت شمال آبشاری بسیار زیبایی وجود دارد که مسافران را به سوی خود می خواند، این مکان ۱۷ کیلومتر با مرکز شهرستان فاصله دارد. این آبشار در غرب شهرستان بویین میاندشت قرار دارد و از ارتفاعات زاگرس مرکزی سرچشمه می گیرد. ارتفاع آبشار بیش از ١٠ متر بوده و در امتداد و پائین دست آن رویش درختان بید و صنوبر زیبائی خاصی به منطقه داده است.

دشت لاله های واژگون در روستای ماهورستان: این مکان در قسمت غربی شهرستان و در اراضی و ارتفاعات با وسعت بیش از ١٠٠٠ هکتار واقع شده است که در فصل اردیبهشت مکانی مناسب برای طبیعت گردان محسوب می شود.

فهرست