موقعیت جغرافیایی بویین میاندشت

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. موقعیت جغرافیایی بویین میاندشت

موقعیت جعرافیایی بویین میاندشت

شهر بوئین و میاندشت به لحاظ موقعیت در ۵۰ درجه و ۱۰ دقیقه طول شرقی و ۳۳ درجه و ۵ دقیقه عرض شمالی و در ارتفاع  ۲۴۰۰ متری سطح دریا واقع شده است.این شهر در راستای سلسه جبال زاگرس به عنوان دومین منطقه مرتفع کشور محسوب می شود.

شهر بویین و میاندشت در غرب ارتفاعات گرو و قره داش، شمال شرق تپه پلنگ و جنوب اتفاعات حسن گلی و قره داغ (با فاصله) و جنوب شرق تپه دمکمر واقع شده است.

آب و هوای بویین میاندشت

شهرستان بوئین و میاندشت دارای آب و هوای سرد کوهستانی است و براساس آمار ارائه شده از اداره کل هواشناسی استان شهر بوئین میاندشت از سردترین شهرهای استان اصفهان می باشد. آب و هوای شهر، کوهستانی است و میانگین بارش سالانه آن به حدود ۴۰۰ میلیمتر می باشد که غالبا بصورت برف و باران می باشد. بررسی آمار و اطلاعات هواشناسی در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که بویین میاندشت به‌عنوان یکی از سردترین نقاط کشور در فصول پاییز و زمستان معرفی می‌شود و گاهی دمای آن تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد زیر صفر و ارتفاع برف در آن به بیش از ۲ متر نیز رسیده است.

حداقل و حداکثر دما طبق داده های هواشناسی به ترتیب ۳۴- و ۳۴+ درجه سانتی گراد می باشد. ارتفاع از سطح دریای شهرستان بطور متوسط برابر با ۲۴۳۵ متر از سطح دریا می باشد که یکی از مرتفع ترین شهرستان ها استان محسوب می شود. منابع آبی شهرستن شامل دو رودخانه به نام های نوغان و رودخانه افوس ، چاه های عمیق و نیمه عمیق و قنوات و چشمه های متعدد می باشد. این تنوع فصول و آب و هوای کوهستانی این منطقه آن را به یکی از مقاصد مهم گردشگری مبدل ساخته است.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست