اقامتگاه بومگردی جواهری بویین میاندشت

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. جاذبه های گردشگری
  4. chevron_right
  5. اقامتگاه بومگردی جواهری بویین میاندشت

اقامتگاه بومگردی جواهری بویین میاندشت

اقامتگاه بومگردی جواهری بویین میاندشت دارای قدمت ۱۰۰ ساله است. قدمت این خانه به دوران قاجار برمی گردد. پس از مدتی این خانه مورد مرمت و بازسازی به سبک پهلوی و گرجی  قرار گرفت . در حال حاضر مورد استفاده و بهره برداری گردشگران و طبیعت گردان قرار گرفته است.
خانه بومگردی جواهری دارای مساحت ۵۰۰ متر مربع و زیر بنای ۳۵۰ متر مربعی است.  شامل ۵ اتاق با معماری و چیدمان سنتی می باشد. سقف ساختمان از چوب و نی ساخته شده است. ظرفیت اسکان و پذیرایی این خانه حدود ۲۶ گردشگرمی باشد.

فضای و محیط اقامتگاه به سبک زوستایست. حس و حال زندگی روستایی و گذشته های دور در خانه ای ساده و سنتی را به گردشگران القا می کند. وسایل عتیقه ی موجود در خانه بومگردی نمادی منحصر به فردست و گویای قدمت خانه است. این خانه دارای حیاطی با صفا می باشد که با تخت های چوبی دور تا دور آن فضایی دلچسب برای استراحت گردشگران ایجاد کرده است.

امکانات موجود در خانه بومگردی بویین میاندشت اینترنت، پارکینگ غیرمسقف، سرویس گرمایشی و سرمایشی و پرسنل مسلط به زبان انگلیسی برای ارتباط بهتر با گردشگران خارجی ها می باشد.

نحوه طبخ غذا نیز به صورت محلی بوده و از غداهای سنتی برای سرو به گردشگران استفاده می شود. بریان (بریونی)، کاله جوش، حلیم بادمجان، کشک بادمجان، قیمه ریزه نخودچی، خوراک سر گنجشکی (کله گنجشکی)،  پلو ماش و قمری،  کوفته شوید باقالی، یخمه ترش، تاس کباب اصفهانی، کباب مشتی یا کباب زردک اصفهان، شله بریون زیره اصفهانی، به پلو اصفهانی  از جمله غذاهای این خانه بومگردی می باشد.

شهر بویین میاندشت دارای زمینه های بسیاری برای گردش و بازدید می باشد و پتانسیل های زیادی برای گردشگری دارد.

فهرست